Lucienne van Leeuwen & Mina van Brunschot

Meer van jezelf bewegen: waarom, hoe en wat is het effect?  Katy Bowman heeft er inmiddels 8 boeken over geschreven, van praktische gidsen met oefeningen tot essays over het verbeteren van je leefomgeving.  Katy is biomechanicus. Zij heeft de gave om de complexe beweging van de mens duidelijk uit te leggen en de effecten van niet-bewegen op heldere wijze te verklaren.

Lucienne van Leeuwen en Mina van Brunschot behoren tot Katy’s staf en zij dragen haar werk uit tijdens wekelijkse trainingen, Move Your DNA weekends, workshops, retreats en evenementen zoals AHS. Tijdens de clinic en de presentatie op deze editie van AHS zijn de boeken Move Your DNA (nieuwste druk) en Dynamic Aging de leidraad. Biomechanische principes in klare taal helpen je je beweging observeren. Je leert de bewegingsuitslag van de gewrichten evalueren met behulp van lichaamsuitlijning. De herstellende oefeningen en net even andere leefstijlgewoontes zorgen voor meer beweging in al je cellen waardoor je beter zorg kan dragen voor jezelf.

De boeken

  • Simple Steps to Foot Pain Relief, the science of healthy feet – Katy’s eerste boek
  • Whole Body Barefoot, transitioning well to minimal footwear – hoe je voeten en lichaam voor te bereiden op natuurlijker schoeisel En de Nederlandse versie: Barefoot, sterke voeten voor een gezond lijf
  • Diastasis Recti, the whole-body solution to abdominal weakness and separation – voor iedereen die meer over de “core” wil weten
  • Don’t just sit there, transitioning to a staninf  TRANSITIONING TO A STANDING AND DYNAMIC WORKSTATION FOR WHOLE-BODY HEALTH – VOOR EEN ACTIEVE EN PRODUCTIEVE (STAANDE) WERKPLEK
  • Move Your DNA, herziene editie, Restore your health through natural movement – de wetenschappelijke uitleg van de noodzaak van natuurlijk bewegen, tot op (de cellen van) het bot.
  • Alignment Matters: de eerste 5 jaren van Katy’s blog verzameld
  • Movement Matters: essays on movement science, movement ecology, and the nature of movement –  Wat als we door meer bewegen onszelf, onze leefomgeving en zelfs de planeet gezonder kunnen maken?
  • Dynamic Aging: simple exercises for whole-body mobility – Een samenwerking van Katy met 4 van haar 70+ studenten, geschreven voor iedereen die mobiliteit, balans en kracht wil houden en verbeteren tijdens het ouder worden.